Quando da una roccia , in determinate circostanze prende vita un cristallo ,dal caos nasce l’ordine , è una rarità , un capolavoro della natura ,un’eccezione ,una sublimazione della materia.
Uno di questi cristalli è il “ quarzo rosa “ con una colorazione che va dal rosa tenue a colori più carichi ed intensi.
Il quarzo rosa è una pietra femminile , considerata per secoli la pietra della fertilità. Anticamente era usata per tutto ciò che è legato al cuore , a livello fisico ed emozionale e ai tempi dei Romani e degli Egiziani era impiegata per le cure di bellezza come antirughe .Quando poi il quarzo rosa si unisce ad altre pietre ,quali perle e madreperla ,per la realizzazione di gioielli il risultato non può essere che un ‘opera d’arte.
www.giodagioielli.it
When from a rock, in certain circumstances comes to life a crystal, from chaos arises the order, it is a rarity, a masterpiece of nature, an exception, a sublimation of the matter.
One of these crystals is the “Rose Quartz” with a colouring that goes from the soft pink colour to more intense loads.
The Rose quartz is a feminine stone, considered for centuries the stone of fertility. In ancient times it was used for all that is related to the heart, on a physical and emotional level and at the time of the Romans and Egyptians was employed for beauty treatments as anti-wrinkles. When then the pink quartz joins other stones, such as pearls and mother of pearl, for the realization of jewels the result can not be that a work of art.
www.giodagioielli.it